Klant
Provincie Groningen
Awards & Mentions
A’Design Award Gold
Services
  • Branding
  • Logo & visual identity
  • Visual design
  • Web design
  • Merchandise

A brand new festival. Letterlijk.

Branding van een festival dat, in opdracht van de provincie Groningen, voor het eerst heeft plaatsgevonden in juni 2016. Festival Over de Vloed is drie dagen feest op meerdere plekken langs 90 kilometer dijk! Een uniek festival in een uniek stukje Nederland. Wij werden gevraagd om het festival een smoel te geven. Er was namelijk nog geen festival, nog geen programma, nog geen deelnemers en nog geen bezoekers.

Visuele identiteit

Het festival vond plaats op en pal achter de zeedijk. Daarmee heeft het een maritiem karakter en daar hebben we onze inspiratie voor de vormtaal en het ontwerp vandaan: denk aan seinvlaggen die wapperen in de wind. Het kleurenpalet komt rechtstreeks uit de Groningse provincievlag: rood, groen en blauw. Regionale trots, met een bovenregionale allure.

speciaal voor het festival ontworpen iconen
speciaal voor het festival ontworpen iconen
campagne flyer festival Over de Vloed
campagne poster festival Over de Vloed
website van festival Over de Vloed

Het programma in je broekzak

Eén festival, in drie dagen, verspreid over 90 kilometer en bovendien met een keur aan activiteiten; dat vroeg om een killer website. Voor desktop uiteraard, maar vooral geschikt voor mobiel. De gedachte was namelijk dat bezoekers hun eigen programma konden samenstellen, zodat ze hun persoonlijke festival to-do list in de broekzak hadden.

iPhone met daarop de homepage van de website
iPhone met daarop de homepage van de website
iPhone met daarop de website van het festival
iPhone met daarop de website van het festival

Resultaten

De eerste editie van Festival Over de Vloed trok ruim 7.000 bezoekers. Festivalorganisatie, deelnemers en bezoekers kijken tevreden terug. En wij ook, want behalve dat het een supertof project was, kreeg het design van de website internationale erkenning met een A’Design Award.