Klant
Noordhoff Uitgevers
Services
  • Branding
  • Digital Design
  • Virtual Reality
  • Campagne

De Rekenruimte, een virtuele escape room

In de Rekenruimte van Noordhoff Uitgevers reken je jezelf naar buiten. Hoe ver kom jij?

Noordhoff Uitgevers is één van de grootste uitgevers van Nederland met een rijke historie in het onderwijs. Met de introductie van Getal & Ruimte Junior, een nieuwe rekenmethode in het basisonderwijs, speelt het bedrijf in op hedendaagse onderwijstrends, zoals de toenemende digitalisering.

cardboard virtual reality bril met daarop de campagne branding van de Rekenruimte van Noordhoff uitgevers

Reden te meer om de introductie luister bij te zetten met een campagne die recht doet aan het innovatieve karakter van het product. Wij bedachten De Rekenruimteeen virtuele escape room waarin je je een weg naar buiten rekent. De technische realisatie was in handen van onze vrienden van Viemr.

Je komt verder met...

Met De Rekenruimte geeft Noordhoff rekenen letterlijk en figuurlijk de ruimte. Met het spelen van de game ervaart de doelgroep spelenderwijs dat je met rekenen steeds een stap verder komt. De rekenopdrachten in De Rekenruimte komen bovendien rechtstreeks uit Getal & Ruimte Junior, waarmee de game meer is dan een gadget; het is tevens een sample van het product.

website en iphone waarop de website van de Rekenruimte te zien is

Campagne

De aftrap van de campagne vond plaats tijdens de NOT, de tweejaarlijkse vakbeurs voor onderwijsprofessionals. Met succes, want bezoekers stonden in de rij om de game te spelen. Speel de game op www.derekenruimte.nl. Hoe ver kom jij?

De virtual reality game in gebruik, meisje heeft VR bril op
veel belangstelling voor de virtual reality game De Rekenruimte van Noordhoff Uitgevers
Campagne poster: Je komt verder met Getal & Ruimte Junior versie 4
Campagne poster: Je komt verder met Getal & Ruimte Junior versie 3
Campagne poster: Je komt verder met Getal & Ruimte Junior versie 2
Campagne poster: Je komt verder met Getal & Ruimte Junior versie 1

Met de campagne laat Noordhoff Uitgevers met ruim 180 jaar aan historie zien dat ze zijn voorbereid op de toekomst. Meer dan ooit staat het merk voor innovatie, professionaliteit en plezier. Stuk voor stuk waarden die het verschil maken in het hedendaagse onderwijs.